Jak przygotować się do ciąży, aby uniknąć przeciążeń kręgosłupa i stawów?

Jak przygotować się do ciąży, aby uniknąć przeciążeń kręgosłupa i stawów?

Ciąża to czas radosny i pełen emocji. Kobiety zazwyczaj w ciąży czują się świetnie, co jest zasługą burzy hormonów, które maja przygotować do roli matki zarówno ich umysł jak i ciało. Jednak pomimo licznych zalet wynikających ze stanu błogosławionego, warto także wiedzieć, że ciąża jakkolwiek dobrze by nie przebiegała – jest dla organizmu sporym wyzwaniem. Aby więc ograniczyć do minimum skutki uboczne ciąży, warto zadbać o swoje zdrowie, zanim zaczniemy się starać o dziecko.

#1 Dobra kondycja fizyczna przed ciążą

2

To kwestia kluczowa i często bagatelizowana przez przyszłe mamy. Utrzymanie ciała w dobrej kondycji fizycznej przed ciążą, to brak skutków ubocznych ciąży wynikających w przeciążenia nadmiarem kilogramów. A chodzi tutaj o bóle kręgosłupa, kolan, bioder. Potrafią one skutecznie uprzykrzyć życie, szczególnie w ostatnim trymestrze, kiedy dziecko najszybciej rośnie. Dlatego też planując ciążę, ćwiczmy regularnie, aby wzmocnić mięśnie brzucha i kręgosłupa.

#2 Dieta

Dobre nawyki żywieniowe to nie tylko utrzymanie prawidłowej wagi, ale także i zdrowie. Dostarczają organizmowi składników odżywczych nie będziemy mieć w ciąży problemów z anemią a co za tym idzie – nie będziemy musiały zażywać garści witamin. Właściwa dieta to także kontrola przybierania na wadze w ciąży, a co za tym idzie i mniejsze prawdopodobieństwo bólów kręgosłupa. No i oczywiście będzie mniej do zrzucenia po ciąży.

#3 Ruch i aktywność fizyczna w ciąży

3

Kobiety w ciąży mogą a nawet powinny ćwiczyć i dbać o kondycję fizyczną. Oczywiście zakres i rodzaj ćwiczeń nieco się zmienia, bo zmienia się także budowa i kształt ciała, jednakże nieprawdą jest, że ćwiczenia mogą zaszkodzić dziecku. Muszą to być jednak ćwiczenia odpowiednio dobrane do stanu, w jakim znajduje się kobieta. Dobre będą ćwiczenia rozciągające i relaksujące takie, jak pilates. Kobieta w ciąży może także z powodzeniem korzystać z masażów (nie wszystkich rodzajów – rzecz jasna). Aktywność fizyczna i fizjoterapia kobiet w ciąży ma za zadanie przede wszystkim rozciągnąć mięśnie zapobiegając ich zastojowi i zrelaksować kobietę. Jest to szalenie ważne dla przyszłych mam. W ciąży bardzo łatwo o przeciążenia i skurcze mięśniowe, dlatego warto poświęcić odrobinę czasu na ćwiczenia, które mogą zmniejszyć skutki obciążeń, lub wręcz im zapobiec.

Zanim zdecydujemy się na aktywność fizyczną i fizjoterapię w ciąży, warto zapytać się lekarza prowadzącego, czy konkretne ćwiczenia i zabiegi nie zaszkodzą dziecku. Jeżeli ciąża przebiega bez powikłań a przyszła mama czuje się świetnie, nie powinna rezygnować z ćwiczeń i zabiegów, które pomoga utrzymać jej ciało w dobrej formie.

admin
admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *