Jak zadbać o zdrowe serce i naczynia krwionośne?

Jedną z najczęstszych przyczyn przedwczesnych zgonów są problemy z sercem. Jest to najczęściej występująca dolegliwość, której nie wolno jest lekceważyć. W naszym społeczeństwie nie ma już osób, które nie miałyby problemów z układem krążenia. Dlatego każdy z nas jest potencjalnie obciążony taką chorobą. Musimy o tym pamiętać, aby móc o siebie zadbać i uniknąć rozwinięcia się takiej choroby. Przede wszystkim powinniśmy zadbać o to, aby regularnie się badać. Dzięki temu będziemy mogli rozpoznać zmiany w początkowych ich etapach, gdy leczenie będzie jeszcze całkowicie możliwe. Im dłużej będziemy zwlekali z leczeniem tym gorzej dla nas – może okazać się, że doszło już do poważnych zmian, które nie będzie tak prosto cofnąć. Konieczne będzie stosowanie środków farmakologicznych, będziemy musieli też zmienić swoją dietę i tryb życia. Może okazać się też, że jedynym ratunkiem dla nas będzie przeprowadzenie zabiegu, w tym również operacyjnego.

Problemy z układem krążenia

Musimy wiedzieć, że z takimi problemami możemy mieć do czynienia nawet w bardzo młodym wieku. Wcale nie jest powiedziane, że jest to choroba, która dotyka ludzi starszych – są oni w grupie większego zagrożenia, ale jest też cała masa młodych osób, które przeszli np. przez zawał serca. Podstawą dbania o siebie jest więc stosowanie się do odpowiedniej diety. Powinna być ona lekka i zawierać małe ilości cholesterolu. Dzięki temu unikniemy choroby, która znana jest jako miażdżyca. Cholesterol odkłada się w świetle naczyń krwionośnych, powodując jej znaczne zwężenie. Krew ma utrudnione zadanie, co powoduje też wzrost ciśnienia. Może dojść do powstania skrzepu, który zatka naczynie krwionośne, co doprowadzi np. do zawału mięśnia sercowego. Dlatego warto jest robić chociażby podstawowe badania z krwi, które są w stanie wykryć problemy np. z dużą zawartością cholesterolu w naszym organizmie. Już na tej podstawie możliwe stanie się podjęcie odpowiednich działań zaradczych i rozpoczęcie leczenia.

Operacja na sercu (pixabay.com)

Profilaktyka i leczenie

Jeżeli mamy już problemy z sercem lub układem krążenia to warto zgłosić się do specjalistów. Tacy lekarze są w stanie pomóc nam w całkowitym powrocie do zdrowia. Kardiomedical jest kliniką, która specjalizuje się w takich chorobach – posiadają oni odpowiedni sprzęt, który pozwala zarówno na diagnozowanie problemów, jak również ich usuwanie. Dlatego też będąc osobą chorą warto jest zgłosić się do takiego miejsca, gdzie będziemy mogli liczyć na fachowa opiekę zdrowotną. Dzięki temu okres naszego powrotu do zdrowia będzie o wiele krótszy. W takiej sytuacji powinniśmy myśleć nie tylko o sobie, ale również o naszych bliskich. Jeżeli coś by się nam stało to odczujemy to nie tylko my, ale również oni. Jeżeli nie chcemy pozostawiać ich samych na świecie to musimy o siebie zacząć dbać. Z chorobami serca naprawdę nie ma żartów i powinniśmy dołożyć wszelkich starań, aby zachować dobre zdrowie do późnej starości. Obecnie medycyna jest tak rozwinięta, że możliwe jest nawet wieloletnie życie z przeszczepionym mięśniem sercowym.

Dawid Wysocki