Dieta na kontuzję

Wielu z nas od czasu do czasu przytrafiła się kontuzja. Długi okres rehabilitacji można przyspieszyć poprzez stosowanie odpowiedniej diety. Jakie składniki odżywcze są najważniejsze i co powinniśmy jeść?

Kalorie

Rekonwalescencja po kontuzji to nie jest dobry czas na odchudzanie. Nasze ciało potrzebuje kalorii do wytworzenia energii, którą organizm zużyje na odbudowę uszkodzonych miejsc. Nie omijaj posiłków i dostarczaj odpowiednią ilość kalorii.

Białko

Nasze mięśnie zużywają dużo białka do odbudowy. Musimy dostarczać zwiększoną ilość białka, gdyż bez niego nasza sytuacja może ulec pogorszeniu. Więcej informacji o białku znajdziemy w tym artykule: Odżywki białkowe i białko – kompendium wiedzy.

Witaminy

Witaminy wzmocnią naszą odporność i pobudzą organizm do regeneracji. Szczególnie ważna jest witamina D, która jest ważna przy odbudowie tkanki kostnej. Warto dodać do naszej diety produkty bogate w tą witaminę, na przykład jogurt lub kawałek łososia.

Podsumowując

Nasza rehabilitacja może zostać przyspieszona przez odpowiednią dietę. Szczególnie ważne jest białko, które należy dostarczać w łatwo przyswajalnej formie, na przykład suplementu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *