Zabiegi towarzyszące rehabilitacji

Większość osób po poważnej kontuzji lub urazie wymaga rehabilitacji aby dojść do pełnej sprawności. Rehabilitacja to szereg zabiegów, konsultacji i ćwiczeń, które mają na celu pomóc pacjentowi w jak najszybszym dojściu do zdrowia. Jakiego rodzaju zabiegi wykonuje się podczas rehabilitacji?

Niska temperatura i prąd

Pierwszym rodzajem zabiegu, który może zostać wykonany podczas rehabilitacji to krioterapia, czyli eksponowanie ciała na bardzo niską temperaturę. Działa przeciwzapalnie i przeciwbólowo, a także zmniejsza napięcie mięśni. Innym rodzajem zabiegów są zabiegi wykorzystujące prąd, takie jak elektrostymulacja lub jonoforeza. Ich głównym zadaniem jest działanie przeciwbólowe, a także do pobudzenia mięśni i polepszenia ich ukrwienia.

Masaż i dźwięk

Kolejnym zabiegiem wykonywanym podczas rehabilitacji są różnego rodzaju masaże, które mają bardzo dobry wpływ na organizm pacjenta. Mogą to być masaże wykonywane przez fizjoterapeutów, jednak pomocne mogą też być masaże relaksacyjne wykonywane w salonach masażu https://salonmandala.pl/salony/salon-mandala-warszawa/. Masaż pozwoli zmniejszyć dolegliwości bólowe, a także odstresować i zrelaksować mięśnie. Innym zabiegiem jest terapia ultradźwiękami, które łagodzą stany zapalne i działają przeciwbólowo. Wymienione wyżej zabiegi to tylko kilka z wielu zabiegów wykonywanych podczas rehabilitacji.